...

POLITYKA PRYWATNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ (HTTPS://WWW.ZDROWAPOSTURA.PL/)


  1. Dla Właściciela niniejszej strony internetowej ochrona danych osobowych Użytkowników jest sprawą najwyższej wagi. Dokłada on wszelkich starań, aby Użytkownicy czuli się bezpiecznie, powierzając swoje dane osobowe podczas korzystania ze strony internetowej.
  2. Użytkownik to osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z usług elektronicznych dostępnych w ramach strony internetowej.
  3. Niniejsza polityka prywatności wyjaśnia zasady i zakres przetwarzania danych osobowych Użytkownika, przysługujące mu prawa, obowiązki administratora tych danych oraz informuje o używaniu plików cookies.
  4. Administrator stosuje najnowocześniejsze środki techniczne i organizacyjne, zapewniające wysoki poziom ochrony przetwarzanych danych osobowych oraz zabezpieczenia przed dostępem osób nieupoważnionych.

I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych jest LOCALGROWTH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą przy ul. SZCZĘSNA 26, 02-454 WARSZAWA, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS: 0000966086, NIP: 5223223277 (zwany dalej: „Właściciel”).


II. CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika w celu:
    • Prowadzenie Konta Klienta – umożliwiamy utworzenie Konta Klienta w naszym sklepie internetowym, co pozwala na śledzenie historii zamówień oraz monitorowanie statusu realizacji bieżących zamówień. Założenie Konta Klienta jest konieczne do złożenia zamówienia w aplikacji. Przetwarzanie danych jest niezbędne do realizacji umowy o prowadzenie Konta Klienta zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie naszego sklepu.
    • Realizacja sprzedaży – Twoje dane osobowe są niezbędne do otrzymania płatności, dostarczenia zamówionych towarów, wystawienia dokumentów sprzedażowych i rozliczenia transakcji. Przetwarzamy dane, ponieważ jest to konieczne do wykonania umowy sprzedaży oraz spełnienia obowiązków prawnych związanych z przepisami podatkowymi.
    • Przyjmowanie reklamacji i odstąpień od umowy – w przypadku zgłoszenia reklamacji lub zwrotu towaru, przetwarzamy dane w celu realizacji tych zgłoszeń, tj. rozpatrzenia reklamacji lub obsługi zwrotu. Jest to niezbędne do wykonania umowy oraz spełnienia obowiązków prawnych związanych z odpowiedzialnością sprzedawcy za zgodność towaru z umową.
    • Wystawianie opinii o produktach – umożliwiamy dodawanie opinii o produktach dostępnych w naszym sklepie. Przetwarzanie danych jest niezbędne do realizacji umowy o świadczenie usługi dodawania opinii.
    • Korzystanie z dodatkowych usług – oferujemy usługi dodatkowe, takie jak wniesienie, montaż i konfiguracja urządzeń. Przetwarzanie danych jest konieczne do realizacji umowy zawieranej podczas skorzystania z tych usług.
    • Prowadzenie marketingu – chcemy poznać Twoją opinię na temat naszych produktów i usług, promować nasze oferty oraz dostarczać spersonalizowane oferty i promocje. Przetwarzamy dane z naszej bazy marketingowej na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, zgodnie z motywem 47 RODO.
    • Profilowanie w marketingu – aby prowadzić marketing, dokonujemy profilowania, które nie wpływa na Twoje prawa ani wolności. Podstawą przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes w promowaniu naszych produktów i usług.
    • Komunikacja marketingowa – jeśli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikacji marketingowej (w tym newslettera) drogą elektroniczną lub telefoniczną, będziemy wykorzystywać Twój adres e-mail i/lub numer telefonu do przesyłania ofert handlowych naszych sklepów. Podstawą przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna zgoda, którą możesz wyrazić np. zapisując się na nasz newsletter.
    • Powiadomienia push – użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień push z aplikacji. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania powiadomień, zmieniając ustawienia aplikacji lub ustawienia systemu operacyjnego swojego urządzenia mobilnego.
    • Udzielanie wyjaśnień – jeśli zadasz nam pytanie lub zgłosisz wątpliwości, przetwarzamy dane w celu udzielenia odpowiedzi, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia z kontaktu z nami. Podstawą przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes w zapewnianiu pełnych informacji i pozytywnych doświadczeń naszym klientom i użytkownikom.
  2. Oznacza to, że dane te są potrzebne w szczególności do: a. zarejestrowania się na stronie internetowej; b. zawarcia umowy; c. dokonania rozliczeń; d. dostarczenia zamówionego przez Użytkownika towaru lub wykonania usług;
  3. Użytkownik może również wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach, co spowoduje, że administrator będzie przetwarzać dane osobowe w celu przesyłania Użytkownikowi informacji handlowych dotyczących m.in. nowych produktów lub usług, promocji czy wyprzedaży.
  4. Dane osobowe są również przetwarzane w ramach wypełniania prawnych obowiązków ciążących na administratorze danych oraz realizacji zadań w interesie publicznym, m.in. do wykonywania zadań związanych z bezpieczeństwem i obronnością lub przechowywaniem dokumentacji podatkowej.
  5. Dane osobowe mogą być również przetwarzane w celach marketingu bezpośredniego produktów, zabezpieczenia i dochodzenia roszczeń lub ochrony przed roszczeniami Użytkownika lub osoby trzeciej, jak również marketingu usług i produktów podmiotów trzecich lub marketingu własnego, niebędącego marketingiem bezpośrednim.

III. RODZAJ DANYCH

  1. Administrator przetwarza następujące dane osobowe, których podanie jest niezbędne do: a. zarejestrowania się na stronie internetowej:
    • imię i nazwisko;
    • adres e-mail; b. dokonywania zakupów za pomocą strony internetowej:
    • imię i nazwisko;
    • płeć;
    • adres dostawy;
    • numer telefonu;
    • adres e-mail; c. Dane podawane przez Użytkownika opcjonalnie:
    • data urodzenia;
    • numer PESEL (w przypadku żądania wystawienia faktury);
    • numer NIP (w przypadku żądania wystawienia faktury dla przedsiębiorcy).

IV. PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119, 4.5.2016, str. 1–88, dalej zwane: „rozporządzenie RODO”.
  2. Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie po uprzednim uzyskaniu zgody Użytkownika, wyrażonej w chwili rejestracji na stronie internetowej lub w chwili potwierdzenia dokonanej na stronie internetowej transakcji.
  3. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne, jednakże brak jej udzielenia uniemożliwia zarejestrowanie się na stronie internetowej oraz dokonywanie zakupów za pośrednictwem strony internetowej.

V. PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE UŻYTKOWNIKOWI

  1. Użytkownik może w każdej chwili zażądać od administratora informacji o zakresie przetwarzania danych osobowych.
  2. Użytkownik może w każdej chwili zażądać poprawienia bądź sprostowania swoich danych osobowych. Użytkownik może to również zrobić samodzielnie, po zalogowaniu się na swoje konto.
  3. Użytkownik może w każdej chwili wycofać swoją zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych, bez podawania przyczyny. Żądanie nieprzetwarzania danych może dotyczyć wskazanego przez Użytkownika konkretnego celu przetwarzania np. wycofanie zgody na otrzymywanie informacji handlowych bądź dotyczyć wszystkich celów przetwarzania danych. Wycofanie zgody co do wszystkich celów przetwarzania spowoduje, że konto Użytkownika zostanie usunięte ze strony internetowej, wraz ze wszystkimi wcześniej przetwarzanymi przez administratora danymi osobowymi Użytkownika. Wycofanie zgody nie wpłynie na już dokonane czynności.
  4. Użytkownik może w każdej chwili żądać, bez podawania przyczyny, aby administrator usunął jego dane. Żądanie usunięcia danych nie wpłynie na dotychczas dokonane czynności. Usunięcie danych oznacza jednoczesne usunięcie konta Użytkownika, wraz ze wszystkimi zapisanymi i przetwarzanymi do tej pory przez administratora danymi osobowymi.
  5. Użytkownik może w każdej chwili wyrazić sprzeciw przeciwko przetwarzaniu danych osobowych, zarówno w zakresie wszystkich przetwarzanych przez administratora danych osobowych Użytkownika, jak również jedynie w ograniczonym zakresie np. co do przetwarzania danych w konkretnie wskazanym celu. Sprzeciw nie wpłynie na dotychczas dokonane czynności. Wniesienie sprzeciwu spowoduje usunięcie konta Użytkownika, wraz ze wszystkimi zapisanymi i przetwarzanymi do tej pory przez administratora danymi osobowymi.
  6. Użytkownik może zażądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych, czy to przez określony czas, czy też bez ograniczenia czasowego, ale w określonym zakresie, co administrator będzie obowiązany spełnić. Żądanie to nie wpłynie na dotychczas dokonane czynności.
  7. Użytkownik może zażądać, aby administrator przekazał innemu podmiotowi przetwarzane dane osobowe Użytkownika. Powinien w tym celu napisać prośbę do administratora, wskazując, jakiemu podmiotowi (nazwa, adres) należy przekazać dane osobowe Użytkownika oraz jakie konkretne dane Użytkownik życzy sobie, żeby administrator przekazał. Po potwierdzeniu przez Użytkownika swojego życzenia, administrator przekaże w formie elektronicznej wskazanemu podmiotowi dane osobowe Użytkownika. Potwierdzenie przez Użytkownika żądania jest niezbędne z uwagi na bezpieczeństwo danych osobowych Użytkownika oraz uzyskanie pewności, że żądanie pochodzi od osoby uprawnionej.
  8. Administrator informuje Użytkownika o podjętych działaniach przed upływem miesiąca od otrzymania jednego z żądań wymienionych w poprzednich punktach.

VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Zasadniczo dane osobowe są przechowywane tylko tak długo, jak to jest konieczne do wypełnienia zobowiązań umownych lub ustawowych, dla których zostały one zgromadzone. Dane te zostaną usunięte natychmiast, gdy ich przechowywanie nie będzie konieczne, w celach dowodowych, zgodnie z prawem cywilnym lub w związku z ustawowym obowiązkiem przechowywania danych.
  2. Informacje dotyczące umowy przechowuje się w celach dowodowych przez okres trzech lat, począwszy od końca roku, w którym zakończono relacje handlowe z Użytkownikiem. Usunięcie danych nastąpi po upływie ustawowego terminu przedawnienia dochodzenia roszczeń umownych.
  3. Ponadto administrator może zachować informacje archiwalne dotyczące zawartych transakcji, gdyż ich przechowywanie jest związane z przysługującymi Użytkownikowi roszczeniami np. z tytułu rękojmi.
  4. Jeśli żadna umowa nie została zawarta między Użytkownikiem a Właścicielem, dane osobowe Użytkownika są przechowywane do czasu usunięcia konta Użytkownika na stronie internetowej. Usunięcie konta może nastąpić w wyniku wysunięcia żądania przez Użytkownika, wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, bądź też zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania tych danych.

VII. POWIERZENIE PRZETWARZANIA DANYCH INNYM PODMIOTOM

  1. Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom współpracującym z administratorem, w zakresie niezbędnym dla realizacji transakcji, np. w celu przygotowania zamówionego towaru oraz dostarczania przesyłek lub przekazywania informacji handlowych pochodzących od administratora (dotyczy to Użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych).
  2. Poza celami wskazanymi w niniejszej Polityce Prywatności dane osobowe Użytkowników nie będą w żaden sposób udostępniane osobom trzecim ani przekazywane innym podmiotom w celu przesyłania materiałów marketingowych tych osób trzecich.
  3. Dane osobowe Użytkowników strony internetowej nie są przekazywane poza obszar Unii Europejskiej.
  4. Niniejsza Polityka Prywatności jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia RODO.